jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 26 Swellendam - Brackefell

Na wederom een goed en overdadig ontbijt alles weer in de auto geladen en op weg gegaan. We rijden vandaag een stukje van de wijnroute. Het weer zit ons niet mee. Het is erg bewolkt. We rijden ook weer door een mooie pas, de Franschhoekpas. Onderweg genieten we van weer mooie uitzichten maar over het algemeen valt het allemaal nog wat tegen wat betreft de wijnroute. Bij Franschhoek begint het eigenlijk pas echt een beetje. Daar zie je echt die mooie huizen en dergelijke. We gaan wat eten in een restaurantje en nemen geen wijn, we moeten nog rijden tenslotte.

Tijdens de lunch besluiten we om door te rijden naar Brackefell en van onze eigenlijke route af te wijken. Ik wil nu toch wel naar de familie toe. Het is nog maar een goed half uurtje rijden dus we zijn er al snel. Het is weer een mooi weerzien met de familie. Na weer bijgekletst te hebben, wordt er besloten om naar Blauwbergstrand te gaan om de zonsondergang te zien en een hapje te eten.

Het is een mooie zonsondergang en het is nog lekker op het strand en we zien meteen de Tafelberg van dichtbij. Na een hele fotosessie van iedereen, iedereen heeft zijn camera bij zich gaan we lekker een hapje eten. Op het eerste plekje waar we wilde gaan eten zitten de mensen zelfs in het gras zo druk is het er, nou dat gaat hem niet worden. We gaan naar een ander restaurant waar we een mooi plaats hebben bij het raam en uitkijken op de oceaan en op de Tafelberg.

Hierna rijden we via het loverslaantje naar huis terug. Het loverslaantje wordt zo genoemd omdat je hier een prachtig uitzicht hebt over de stad en dus alle lichtjes ziet branden. Hier komen dan ook veel stelletjes staan met de auto om hierna te kijken. Na genoten te hebben van het uitzicht gaan we weer verder. En als we thuis komen is het alweer bijna tijd om naar bed te gaan.

Groetjes en Liefs

Jean-Noël & Helga