jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 20 Tsitsikamma

Vanmorgen rustig aan gedaan, we hoefde deze keer niet zover te rijden. Onderweg worden we getrakteerd op prachtige uitzichten op de kust. Hier krijg je wel echt een vakantie gevoel van. Blauwe lucht, blauwe oceaan, stranden en als toetje schijnt de zon ook nog eens lekker. We genieten dan ook volop van deze korte rit totdat we opeens cape Town 679 km op de borden zien staan. We worden er hard aan herinnerd dat ons einddoel dicht bij komt.

We rijden ongeveer 2 uurtjes naar ons nieuwe adres en stoppen nog even bij de brug over de Stormsrivier en maken daar nog wat foto’s. We zijn zo vroeg op ons nieuwe adres dat we nog niet kunnen inchecken, in ieder geval niet op onze kamer kunnen. We besluiten wat te eten en dan naar het Tsitsikamma National park te gaan om naar de hangbrug te gaan die over de monding van de oceaan loopt.

Het ligt hier allemaal dicht bij elkaar dus we zijn ook al snel op de plaats van bestemming. We betalen de entree en gaan op zoek naar een parkeerplaats we rijden helemaal naar voren en hebben geluk dat er een plaatsje is voor ons. Het is er erg druk, er staan ook bussen vol toeristen en dan ook nog de mensen die zelf rijden. Als we parkeren hebben we al zicht op de golven, die zijn geweldig. Wat een kracht komt er vanaf. We genieten er alle twee duidelijk van.

Het is maar een stukje lopen naar de hangbrug, het zou 1 km zijn, het gaat alleen niet over een weg maar 1 km lang trappen lopen voornamelijk omhoog en af en toe weer eens een stukje omlaag. De treden zijn ook nog eens niet gelijk dus de ene keer een kleine stap en dan weer hoge stappen. We houden maar in gedachten dat we straks alles omgekeerd lopen.

Onderweg komen we nog een paar leuke uitzichten tegen. Wat is het toch genieten. Als we aankomen bij de hangbrug kun je ook een stuk naar een kloof inkijken, het is hier allemaal geweldig mooi. We lopen over de verschillende bruggen en gaan lekker even zitten om van alles om ons heen te genieten.

We lopen weer langzaam terug ( weer al die trappen) en genieten nog wat aan de kust van de golven en gaan dan terug naar de lodge. Hier hebben we al de plannen gemaakt voor de komende twee dagen in Knysna. Nu weer lekker een hapje eten.

Groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga

Hanneke

WAUW dat ziet er weer geweldig uit zeg!
Da's 100% genieten!
Veel plezier nog ❤❤??

Hannie

Wat is het daar toch prachtig. Wij hebben daar ook zo genoten. Veel plezier verder.