jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 17 van Ladybrand naar Cradock

Vanmorgen na het ontbijt weer alles in de auto laden. Toen we bij de auto kwamen vonden we toch dat hij wel erg blonk. Wat bleek, onze auto was gewassen, en dat was eigenlijk ook wel echt nodig na alle stof van de afgelopen dagen. Hier waren we natuurlijk erg bij mee. De meneer die onze auto heeft gewassen een leuke tip gegeven, hij lachte in ieder geval van oor tot oor. En we gingen fijn op pad in onze schone auto (je moet alleen niet aan de binnenkant kijken hihi).

We hebben prachtig open weer, we kunnen ver kijken en de temperatuur is erg lekker, gemiddeld 25 graden onderweg. Al snel stoppen we omdat Jean-Noël het uitzicht prachtig vindt en de eerste foto’s worden alweer gemaakt. Het grootste gedeelte van onze rit is eigenlijk in vlak landschap met in de verte wat bergen/heuvels. We genieten honderduit van de uitzichten en we stoppen regelmatig om wat foto’s en video’s te maken van het landschap.

Tegen de tijd dat we richting Cradock komen neemt de wind toe en wordt het duidelijk ook eer kouder, de temperatuur keldert 10 graden, we zien op een gegeven moment zelfs weer 14 graden verschijnen. En dat merken we ook als we bij ons slaapadres voor vandaag aankomen. We waaien bijna uit onze verschoning zoveel wind staat er en het is echt koud door de wind. Na alle plichtplegingen worden we naar ons huisje begeleid. Wat een enig huisje is het toch. Het is in een oude stijl ingericht en je waant je bijna in het open lucht museum. Ik vind het helemaal geweldig.

We maken een korte wandeling door de straat en maken nog wat leuke foto’s, we gaan nog even bij de receptie zitten de enige plaats met wifi en maken facebook onveilig met de filmpjes van vandaag. Hierna frissen we ons op en kleden ons om en gaan lekker eten bij hert hotel. Het hele hotel is al in de kerstsfeer en overal staan kerstbomen. Toevallig is er vandaag een bijeenkomst/feest van een bedrijf en iedereen komt in de jaren 30 stijl aan. Het past helemaal bij de aankleding van het hotel. Wat een leuke gewaarwording. Het restaurant is ook al in de kerstsfeer. Op alle tafels staat een kerstboompje, het is maar een vreemde gewaarwording. Zon en warmte (vandaag wat minder) en dan volop kerstsfeer al op zoveel plaatsen. Het past nog niet in ons beeld en gedachte. Voor ons is het eigenlijk zomer. Heel vreemd allemaal.

We hebben heerlijk genoten van onze maaltijd een buffet wat eigenlijk geen buffet was. We kregen gewoon van alles op ons bord. Een voor, hoofd en nagerecht. Hierna gingen we weer tonnetje rond naar ons huisje. De komende twee dagen staan weer volop in het teken van de BIG 5 spotten. We gaan twee parken doen en het onze laatste kans om leeuwen te spotten, Ze komen in beide parken voor zij het niet in grote getale, maar er is een kans. De komende twee dagen ook weer wat vroeger uit bed, dus de wekker is alweer gezet.

Hopelijk kunnen we morgen schrijven dat we ze compleet hebben, jullie zullen het wel lezen.

Heel veel groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga

MA(m) en Pa(p)

Na regen komt meestal zonneschijn he! Nu nog de temparatuur.Welterusten voor morgen succes goede reis en tot gauw! Veel liefs en groetjes