jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 7 Ochtend en avondsafari

Dag 7 Ochtend en avond safari.

Nou je kunt wel merken dat we in de vakantie modus zitten. Van de telling van de dagen klopt niks. We zijn inmiddels alweer op dag7 en niet op dag 6 zoals ik gisteren dacht. Allereerst willen we iedereen laten weten dat we het leuk vinden om jullie reacties te lezen onder onze verhalen. We gaan alleen niet overal op reageren. Daar we dan meer met de pc bezig zijn in plaats van met de vakantie.

Vanmorgen hebben we de bootsafari gedaan op de Olifantsrivier. We konden er ons geen voorstelling bij maken daar we gisteren een aantal malen al de rivier hadden gezien en daar stond maar weinig water in. Eenmaal bij de boot aangekomen werd het allemaal duidelijk, we zaten aan de goede kant van de dam, wat betekent dat wij wel een redelijk gevulde rivier hadden. Het was een boot voor 60 personen echter zaten we er maar met z’n vieren op dus een prive vaart.

Als eerste vaarde we richting de dam waar het hoogte verschil in water duidelijk zichtbaar was. Ondertussen de oever af turen op zoek naar wild. We hebben wel wat gezien echter niet dat wat we gehoopt hadden. Dus geen hordes dieren die de rivier in lopen om te drinken. Al met al toch weer olifanten, buffels, impala’s, kudu’s, giraf, waterbokken en veel vogels gezien.

Ondanks dat we niet heel veel gezien hebben, vonden we de tocht op de rivier wel zeer aangenaam. Het was echt rustig en alles ging rustig dus je had goed de tijd om de dieren te zoeken. Na terugkomst een lekkere lunch gegeten en wat relaxt tot we weer konden vertrekken voor de avondsafari.

WOW,WOW,WOW, wat een ervaring zo’n avondsafari. Een aanrader voor iedereen. Wat was het spannend. En helaas de BIG 5 niet gezien, we komen weer maar tot 3: olifant, buffel en luipaard. De luipaard was net te snel weg voor dat we een foto hebben kunnen maken en liet zich ook niet meer zien. We zijn over wegen gereden waar je normaal dus echt niet komt maar ook dat heeft niet mogen baten. We kregen wel een beetje raar gevoel toen de gids opens een geweer binnen handbereik legde, deze was niet voor de dieren maar voor de stropers. Gelukkig heeft hij deze niet nodig gehad.

Eerst hadden we nog wat zon, daarna een prachtige zonsondergang en om 10 over 6 ging het licht uit in het Krugerpark en dan is het daar pikkedonker. Met de schijnwerpers rijden en kijken of je ergens ogen ziet oplichten. We hebben best nog veel dieren gezien. Het grappige was dat wat je overdag hebt met Impala’s je in het donker dus hebt met konijntjes. Waar ze allemaal vandaan komen…..? we hebben zelfs nog een klein konijntje gezien. Na dit mooie en onvergetelijke avontuur hebben we nog een lekkere braai gehad bij de lodge. Een lekkere afsluiting van drie mooie dagen hier in deze lodge.

Morgen staat ons volgende logeeradres op de planning. We gaan morgen de panorama route rijden als we op weg gaan naar onze nieuwe lodge. We kunnen morgen toch zeker uitslapen tot een uur of 7.30 dat is al weer heel wat als je het vergelijkt met vandaag en gisteren. Morgen weer meer als het lukt met de wifi.

Groetjes en knuffels,

Jean-Noël & Helga

Jan en Marie-Louise

Dat is echt genieten. We hopen dat big 5 gaat luiken. Jullie mogen nog een tijdje genieten en veel beleven. Veel plezier verder.

Ria

Echt genieten he. Maar ik ook van jullie verhalen; Veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen;
Groetjes uit het brrr nederland

Mandy

Fppppp alweer dag 7...gelukkig geen straf zulke mooie vakantie dgn ??

Karina

Waauw wat een mooie foto's

Miriam

De panorama route is ook geweldig mooi met natuurlijk pot holes

Marcel & Esther

Helemaal geweldig dat je dit deelt met ons ,hele mooie foto’s ?

Dimph

Blijft boeiend om jullie ervaring mee te lezen en te beleven.
Prachtige foto's
???