jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 2 Leeupark, Parys en Stone haven

Vanmorgen zijn we na een heerlijk ontbijt van koos (pancakes) naar het Weltevrede Leeupark gegaan.

Het is een klein park met een paar leeuwen, luipaard, hyena, woestijnvos, en nog wat kleine dieren. Het lijkt meer op een familiepark voor locals, maar er komen ook toeristen langs. Het leuke van dit park is dat je de dieren van heel dichtbij kunt zien en als er jonge dieren zijn worden deze vaak in het restaurant gelaten. Wij hadden vandaag geluk want er waren drie welpjes. Deze kleintjes hebben uiteraard een hoog knuffelgehalte, maar daar ze nog erg speels zijn hebben wij het bij aaien gelaten.

Hierna zijn we met een gids een rondje gelopen langs alle dieren. Op het laatst gingen we naar het luipaard. Tot onze grote verbazing gingen we door het hek naar binnen. Na wat roepen van de gids kwam de luipaard aangelopen. Wat een prachtig dier is het toch. Doordat het beest door mensen is groot gebracht is het gewend aan mensen. Hierdoor is het dus mogelijk om de luipaard te aaien, dat wilde ik natuurlijk wel doen. Jean-Noël durfde in eerste instantie niet maar heeft op het laatst toch ook even geaaid.

Hierna hebben we hier nog wat gegeten en zijn toen door gegaan naar Parys gegaan. Parys is een klein dorpje waar veel antiek en curiosa te koop is. Na ook hier wat rond gestruind te hebben zijn we door gegaan naar StoneHaven.

Stonehaven is een restaurant op een mooie locatie gelegen aan rivier de Vaal. We hebben hier nog lekker wat relaxt en daarna nog heerlijk gegeten. Tijdens het eten alweer wat plannen gemaakt voor morgen. Morgen gaan we op pad in de omgeving van de Hartebeespoort. Deze omgeving is erg mooi en ook is hier een dierenpark wat we willen bezoeken en naar de Windmill gaan voor een lekkere lunch of iets dergelijks. Ook bij StoneHaven waren ze al in kerstsferen. Daarom ook meteen nog maar een kerstfoto gemaakt.

Stonehaven:

Nou weer moe en voldaan thuis na een prachtige dag. Het weer was weer erg goed vandaag ongeveer 35 graden, maar er stond vandaag redelijk wat wind dus de warmte was aangenaam.

We zijn zelfs al een beetje gekleurd > rood.

Morgen is alweer onze laatste dag bij de familie en zondag gaan we dan ook echt op pad.

Maar eerst gaan we nog van morgen genieten.

Heel veel groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga

Jenny

Wauw! Zo dichtbij die prachtige dieren en ook nog aaien ?. Wauw!

Edwin

Dit is supervet. Gewoon als huisdier meenemen joh! ;-)

D

Super wat n beleving . Schitterende foto's en verhaal. ???

Marcel & Esther

Geweldiggggg zeg .

Marga en Jack

Hallo jullie ontdekkers
Ik vind het gewoon een fantastisch avontuur wat jullie begonnen zijn
Wat een moed durf en kracht om dit allemaal te volbrengen in een vreemd land, maar wel een prachtig land en het mooiste land in mijn gedachten
Maar ik hoop dat de veiligheid voor jullie er ook is buiten de wilde dieren die er in dit heerlijke land ligt
Ik vind het knap dat je ondanks deze reis nog zo veel moeite doet om alles te fotograferen en zo veel te schrijven dat je een hele drukke dag heb
De foto’s zijn geweldig prachtig gewoon
Je zult dit alles nooit vergeten het zit volledig in je hoofd
Fijne reis verder en geniet maar van al dit wat het land te bieden heeft
Veel hartelijke wensen van ons en een goede gezondheid
Doei