jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 29 Tafelberg en Boulders

Hallo, hier zijn we weer,

Vanmorgen meteen nagevraagd of de berg open was, en hij was open. Dus alles bij elkaar gepakt en op naar de Tafelberg. Onderweg uiteraard weer de nodige verkeershinder. Maar we zijn toch nog redelijk snel op de plaats van bestemming. We parkeren de auto weer en gaan met de gratis shuttlebus naar boven. Boven wordt ons geduld aardig op de proef gesteld. Er staat een lange rij voor de kaartjes. Dus dat wordt aansluiten en wachten. Als we na ongeveer een half uur onze kaartjes hebben (en dat is snel) lopen we door voor de kabelbaan. Ook hier moeten we wachten, ik denk dat we hier ook ongeveer een half uurtje wachten, hier ging het iets sneller.

Dan met 65 mensen in het karretje en naar boven met een snelheid van10 meter per seconde. Als je in het karretje staat merk je daar weinig van, pas als je langs het andere karretje gaat merk je hoe snel het gaat. Als we eenmaal boven zijn is het alleen maar genieten van het uitzicht. Het is goed warm op de berg en er staat geen zuchtje wind. We maken een mooie wandeling over de berg en genieten van onze picknick op de berg.

Als we rond zijn gaan we weer naar beneden en gaan we op weg naar Boulders. We gaan pikkewijnen kijken zoals ze hier zeggen. Of te wel pinguins. Het is maar een stukje rijden maar ook hier is het weer erg druk in alle kleine dorpjes en het is stapvoets rijden. Maar we komen er en genieten van alle pinguins op het strand. Helaas zijn ze niet erg actief en staan ze maar wat te staan, een enkeling zwemt wat rond. Nadat we hier ook zijn uitgelopen gaan we weer richting huis voor weer een braai. Vanavond krijgen we steak van de Braai.

Als we wat verlaat thuiskomen is het eten al bijna klaar en het is erg lekker. We eten onze buik rond kletsen nog gezellig wat en gaan dan slapen, ons laatste nachtje in Zuid-Afrika. Wat is het allemaal snel gegaan we hadden nog twee weken kunnen blijven want er is hier nog heel veel te zien. Maar helaas aan alle mooie dingen komt een eind.

Morgen de laatste kado’s scoren en dan is het echt klaar.

Heel veel liefs en knuffels,

Jean-Noël & Helga.