jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 28 Tafelberg, Kaap de goede hoop Braai bij JP

Hallo allemaal,

Vandaag op weg naar de berg. We gaan eerst nog even een kado kopen voor JP en halen nog wat te eten om te picknicken op de berg. We wurmen ons weer door het verkeer en komen tenslotte aan bij de berg. We parkeren de auto onderaan en nemen de gratis shuttle bus naar boven. Het was gelukkig niet zo druk. Toen we een kaartje wilde kopen kwamen we er achter waarom het niet zo druk was. De Tafelberg was dicht vanwege de wind. Dat is natuurlijk flink balen. Plannen omgegooid en naar Kaap de Goede Hoop gereden.

Hier rij je langs de kust door allemaal kleine dorpjes en wat was het weer druk op de weg. Ze zijn ook overal bezig met de wegen dus je kunt ook niet overal makkelijk doorrijden. Na alle dorpjes te hebben gehad dan toch aangekomen.

Het is erg winderig hier en we snappen wel dat met deze wind de kabelbaan niet open is. Na hier wat te hebben rondgekeken, Jean-Noël is nog de berg opgeklommen, en foto’s te hebben genomen was het alweer tijd om naar huis te gaan. We moesten vandaag op tijd thuis zijn in verband met verjaardag van JP (Jean-Piere). Daar het overal altijd druk is moet je daar toch wel weer een anderhalf uur voor uit trekken.

We zijn langs de kust terug gereden en onderweg zagen we het zand gewoon over de weg dansen. Dat ziet er erg mooi uit. Ik denk als je hier uitstapt dan wordt je gezandstraald. We stappen dan ook niet uit en rijden door. We rijden via een andere weg terug als gewoonlijk en deze weg is duidelijk een stuk rustiger. Deze moeten we onthouden!

Eenmaal thuis even opfrissen en omkleden om naar de verjaardag te gaan. We krijgen een braai en het is een gezellige middag en avond geworden en we hebben veel gelachen. Toen was het weer tijd om naar huis te gaan. We zijn best wel moe en gaan lekker naar bed.

De temperaturen zijn ondertussen aan het oplopen tot 40 graden. Het was vandaag in Kaapstad al 39 graden gelukkig dat we aan de kust waren daar was het rond de 23 graden. Het wordt de komende dagen alleen maar warmer dus dat zal tegen vallen als we weer naar huis gaan.

We hebben overigens al 2 dagen geen wifi, deze ligt er uit, dus geen verhaaltjes of foto’s plaatsen. Dit gebeurd dan allemaal als we thuis zijn en wel weer wifi hebben.

Groetjes en Liefs,

Jean-Noël & Helga