jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 27 Chapmanspeak

Vandaag iets langzamer op gang. We bekijken wat we allemaal willen doen en bekijken ook wat we wanneer het beste kunnen doen. Morgen moeten we op tijd thuis zijn in verband met de verjaardag van JP. We maken de planning rond en voor vandaag staat Chapmanspeak op het programma. Dit is een mooie route van zo’n 10 kilometer langs de kust.

We rijden er naar toe en vinden hem goed, we betalen de tol en gaan rijden. We stoppen onderweg een aantal keren voor wat foto’s te maken. En dan opeens is het klaar, we zijn er al doorheen?? Was dit het?? Dat kan toch niet, nog eens terug gereden of we toch niet iets gemist hebben. Nee we hebben toch niet iets gemist, nou dat viel dus weer even tegen. Daarom maar besloten om door te rijden naar Camps Bay een gratis route langs de kust en met ook mooie uitzichten. Daar we nu toch genoeg tijd hebben besluiten we om naar de Kirstenbosch tuinen te gaan. Dit is een mooi aangelegde tuin tegen een berghelling aan.

We besluiten eerst te lunchen in het park en gaan dan aan de wandel. Het is wel flink klimmen want zoals gezegd het is tegen een berghelling op. We besluiten om toch helemaal naar boven te lopen. We hebben daar ook nog eens een mooi uitzicht op Kaapstad. Na hier te zijn uitgewandeld gaan we weer naar huis.

Dat is trouwens makkelijker gezegd dan gedaan. Het verkeer is hier enorm druk. Je rijdt bijna alleen maar file en zeker daar ze op de N1 de weg naar Kaapstad ook nog eens bezig zijn en er dus een rijstrook is afgesloten. Dus waar je normaal een half uur over zou doen, doen we nu makkelijk anderhalf uur over. Ach we kunnen weer een beetje wennen aan Nederland.

Savonds heeft John gekookt en hebben we heerlijk gegeten. Na weer wat kletsen is het alweer bedtijd.

Groetjes en liefs

Jean-Noël & Helga