jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 25 Swellendam en Aghulas

Vanmorgen de struisvogels achter ons gelaten en op weg naar Swellendam voor onze laatste overnachting in een lodge. Vanaf morgen slapen we bij de familie. We rijden over de Tradouwpass naar Swellendam. Ook dit is weer een mooie pas, alhoewel als je net een dag van tevoren door de Swartbergen bent gereden valt dit wel een beetje tegen…. We zijn verwend en worden al wat kieskeuriger.

We kunnen goed doorrijden en komen al vroeg in de middag aan in Swellendam. We gaan eerst lunchen voordat we op zoek gaan naar onze lodge. Na een heerlijke lunch, vinden we al snel onze lodge en doen weer alle plichtplegingen en brengen onze koffers naar de kamer. Deze is simpel maar voldoet, zeker voor 1 nachtje.

We hadden al besloten om vanmiddag naar Cape L’Agulhas te rijden, dit is het meest zuidelijke punt van Afrika. Eigenlijk stond dit voor morgen op het programma maar zo scheelt het voor morgen toch weer de aanzienlijke kilometers.

Het is een lange en rustige weg door een glooiend landschap, het doet ons een beetje aan het Limburgse heuvelland denken. We rijden rustig door en komen dan ook aan bij de Oceaan. We wandelen naar de trekpleisters en genieten weer van het water, de wind en de zon.

Nadat we alles gezien hebben en alles hebben vastgelegd rijden we weer terug naar Swellendam. Na een heerlijke douche gaan we om de hoek eten bij de oude molen. We gaan binnen zitten daar het buiten waait en het donker begint te worden, dus erg lang zal het niet meer aangenaam zijn.

We genieten van onze maaltijd en we horen de hele avond kerstliedjes. Ze zijn ook hier al volop met de kerst bezig, voor ons voelt dat nog steeds raar. Met kerst moet het koud zijn en geen 25 graden. Maar ach we zingen alle liedjes gezellig mee. Hierna terug naar onze lodge en langzaam weer het bed in. Morgen rijden we via de wijnroute richting de kaap om daar zoals gezegd dus bij de familie te gaan logeren.

Tot snel weer allemaal en slaap lekker allemaal,

groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga

Hanneke

Wij zijn ondertussen bij de kachel weer lekker op gewarmd ? oef wat was het vanavond koud in Rotterdam...
Gevoelstemperatuur -5°C...
Heel wat anders dan bij jullie ?? slaap lekker ????

Jan en Marie-Louise

Wij genieten van jullie verhalen, genieten jullie nog maar van natuur en mooie weer.

Ik

Ligt het aan mij of zijn de foto's in een soort 3D vision? Ik krijg er in elk geval hoofdpijn van als ik ze bekijk.

Jan en Kitty

Leuk dat alles naar wens is .

MA(m) en Pa(p)

De laatste foto,s, jammer maar.....! Nog een paar mooie dagen,voor straks een goede vlucht en een behouden thuisreis ! Heel veel groetjes en liefs en tot gauwww!