jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 23 Knysna naar Oudtshoorn

Na weer een lekker ontbijt in de tuin de koffers weer in de auto geladen en op weg naar Oudtshoorn gegaan. We nemen met veel tegenzin afscheid van Knysna. We konden nog wel een weekje in het hotel blijven, zeker Jean-Noël had het erg naar zijn zin. Maar helaas we moeten verder.

Onderweg genieten we weer van de vele uitzichten, we kunnen een keuze maken om de 7 pass te rijden of de Outeniqua pass. We kiezen uiteindelijk voor de laatste te rijden. We hadden nog een tip van het hotel meegekregen om te stoppen bij de Chandelier farm. Ze hebben hier uiteraard struisvogels maar ook 2 giraffen, deze zijn met de hand groot gebracht en daardoor kun je ze nu ook voeren net zoals de struisvogels. We komen langs de farm en gaan eens kijken.

We kopen wat voer en beginnen bij de struisvogels. De struisvogels voeren is al erg leuk. Ze zijn alleen wat wild dus het voer schiet alle kanten op. Dus toch maar besloten om het voer overal maar op de grond te gooien. Nadat we een rondje zijn gelopen gaan we door naar de Giraffen. Die staan een eind weg en lijken geen zin te hebben om te komen. Uiteindelijk gaat een verzorger ze roepen en komen ze alle twee rustig aangelopen. Het voeren is erg leuk, de dieren zijn erg lief en we kunnen ze zelfs aaien. Nadat het voer op is gaan we weer verder. In de planning ligt een bezoek aan de cango caves, deze komen we echter nog niet tegen en we besluiten om eerst naar onze slaapplaats te rijden. Via een kleine omweg komen we daar aan, we hadden een afslag te laat genomen en moesten daardoor een stukje terug rijden.

Ons onder komen voor de komende 2 nachten ziet er weer perfect uit. Ze hebben hier ook een heerlijk zwembad. We horen dat de grotten nog een klein uurtje rijden is vanaf hier en we besluiten om lekker aan het zwembad te gaan liggen. Het is toevallig vandaag rond de 35 graden. Als we liggen en we willen in het water gaan blijkt dit toch iets kouder dan gedacht. We zetten toch door en genieten van het uitzicht vanuit het zwembad. Wat een heerlijke relax middag.

S avonds eten we op de farm en daarna gaan we weer terug naar onze kamer en zitten nog wat op ons terras te genieten. Dan is ook deze dag weer voorbij en gaan we lekker slapen.

Morgen krijgen we eerst een rondleiding op de boerderij en daarna gaan we de Swartbergpass rijden. Dit schijnt een zeer mooie bergpass te zijn. We laten ons morgen maar verrassen.

Tot de volgende keer weer,

Groetjes en liefs,

jean-Noël & Helga