jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 21 Knysa deel 1

Vanmorgen dachten we wat langer te slapen, maar helaas. Ver voordat de wekker afging al weer wakker. Na een heerlijk ontbijt op pad gegaan naar het Birds’ of Eden park.

We stelden ons er niet veel van voor, zeker Jean-Noël niet, maar dat viel anders uit. Wat een mooi en verzorgd vogelpark is dit. De entree was er ook naar ongeveer 15 euro per persoon is voor Zuid-Afrikaanse begrippen best prijzig.

We hebben een wandeling gemaakt langs een aangegeven route. Er was eigenlijk maar één route en zo kon je alles zien. Je kon vrij dicht bij de vogels komen. Ze waren duidelijk gewend aan bezoekers. We hebben een groot aantal mooie vogels gezien.

Er was ook een restaurant en daar hebben we maar meteen een lunch genuttigd, wat ook goed verzorgd en lekker was.

Hierna door naar Knysna gereden naar ons hotel. Dit vonden we weer vrij snel. Ons hotel ligt boven op de heuvel en we hebben een prachtig uitzicht op de lagune en de heads. Na alle plichtplegingen, een rondleiding door het hotel zijn we de heuvel afgelopen en zijn we door het dorp gaan wandelen.

Knysna is een erg gezellig dorp met veel winkel mogelijkheden, niet meteen voor ons weggelegd, en een leuke haven met ook veel restaurantjes. We hebben hier nog even lekker gezeten en daarna rustig terug gewandeld naar het hotel. De heuvel op was even een klim maar we zijn gewoon weer boven gekomen.

In het voorjaar (in Nederland) zijn hier hevige bosbranden geweest, we hadden dan ook eerst een ander onderkomen dat helaas is afgebrand. Dit hotel heeft veel geluk gehad, ze hebben om het hotel wat schade gehad maar gelukkig niet aan het gebouw.

Als we naar beneden lopen zien we hier en daar nog wel wat schade van de branden. Ook aan de overkant is de natuur helemaal verwoest. Het fijnbesnaarde is daar totaal weggebrand. Het is nu weer groen maar ze verwachten dat het nog 1 à 2 jaar duurt voordat het weer op orde is. Je ziet inderdaad een vrij kale overkant. Onze planning om daar een wandeling te maken moeten we letterlijk laten varen.

We maken ondertussen andere plannen voor morgen en zullen ons niet vervelen. Morgen weer meer van ons in Knysna, want we blijven hier 2 nachten. Vanavond eten we in ieder geval op sjiek in het hotel.

Groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga