jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 19 Addo

Vanmorgen op tijd vertrokken met ons ontbijt pakketje van de lodge. Het was inderdaad maar 5 minuten rijden naar de gate. We hadden het formulier al ingevuld dus we konden snel naar binnen. Onze laatste keer dieren spotten.

We hebben vooraf gekeken welke rondes we wilden rijden en hebben dit ook gedaan. We hebben een aantal olifanten gezien en in de open vlaktes hebben we wilde beesten, zebra’s, zwijntjes en kudu’s gezien. Dus al met al geen leeuwen en niet de grote getalen olifanten waar ik me op had verheugd. Wel hebben we van heel dichtbij een olifant zien badderen totdat er een gids voor onze neus ging staan met de auto. Wat een ei! Grrrr...... Maar goed we hebben de auto verplaatst en hebben toch nog wat kunnen zien. Het was voor ons een les voor een volgende keer. Gewoon gaan staan waar je wilt en de anderen kijken maar langs je heen.

Tegen de middag nadat de temperatuur weer was opgelopen naar 25 graden, begon de bewolking toe te nemen en zag het er naar uit dat het ging regenen. Er zijn uiteindelijk maar 5 druppels gevallen, de auto is er niet schoon van geworden. De temperatuur kelderde ook aanzienlijk naar 17 graden.

Op sommige punten in het park heb je mooi uitzicht op de oceaan. Ons volgende doel van morgen. Vanaf morgen gaan we een gedeelte van de tuinroute rijden en zijn we meer aan de kust te vinden. Helaas is het daar ook wat frisser, rond de 20 graden. Dus we hopen eigenlijk nog op een kleine hittegolf voor onze laatste dagen. Het kijken naar dieren is dus nu afgelopen.

Nu nog de laatste rondes van F1 kijken, onze schone was weer in de koffers doen en ons klaar maken voor het avondeten.

Voor jullie ook allemaal smakelijk eten en tot snel weer.

Knuffel en groetjes,

Jean-Noël & Helga