jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 18 Zebrapark

Vanmorgen op tijd het ontbijt gegeten. We wilde tenslotte op tijd vertrekken. Dat is ook allemaal weer gelukt. Op naar het Mountain Zebra Park, gelukkig maar 10 km naar de ingang. Onderweg nog aangehouden voor een politiecontrole. Gelukkig alles in orde dus weer snel verder.

Al snel rijden we het park in nadat we weer alle plichtplegingen hebben gedaan. Het is hier namelijk niet zo dat je je entree geld betaald en dan naar binnen rijdt. Je hoeft vaak nog net niet je hele doopceel te lichten om binnen te komen. Met andere woorden ze willen bij elk pak veel van je weten voordat je naar binnen gaat. Paspoort, kenteken, naam, land van herkomst en of je wel of niet blijft slapen in het park. Dat zijn zo de meest gevraagde zaken bij de poort.

Eenmaal binnen begint het zoeken weer naar de dieren. Het park is erg uitgestrekt, bergach tig en met redelijk lage begroeiing, hierdoor zie je de dieren vaak al in de verte staan. Dat is aan de andere kant ook wel een nadeel want ze staan dan ook niet erg dichtbij. Maar natuurlijk gebeurt het ook dat er ineens wat voor je neus de weg oversteekt. En natuurlijk staan de dieren ook wel dichter bij de weg.

We rijden een grote ronde en zien voornamelijk zebra’s, hoe is het mogelijk hihi. Dit zijn dan de bergzebra’s deze zien er anders uit dan de andere zebra de burchell zebra. Zelf vinden wij de berg zebra mooier getekend. We hebben geluk dat er net een groep gaat drinken als we aan komen rijden. Ook zien we een kudde wilde beesten wild doen rond een drinkplaats. Het is allemaal geweldig om te zien. Ondertussen genieten we ook nog van de mooie vergezichten in het park, doordat het in de bergen ligt krijg je mooie uitzichten. Helaas zien we geen leeuwen. Na de ronde te hebben gereden gaan we weer verder daar dit niet onze eindbestemming is.

We gaan verder rijden naar Colchester, we komen ook langs de maingate van het addo elephant park en besluiten nog een paar uurtjes naar binnen te gaan. Uiteraard zien we olifanten nog niet in de getale waarop je hoopt maar we hebben morgen nog de hele dag. Eigenlijk valt het een beetje tegen wat we hier aan dieren zien. Hopen we morgen maar op beter.

Daar we toch wel wat moe zijn na zo’n lange dag gaan we op zoek naar onze lodge.

Deze ligt op nog geen 5 minuten van de zuid ingang van het park, hoe goed wil je het treffen. We checken in en regelen ons meeneem ontbijt voor morgen vroeg zodat we morgen op tijd het park in kunnen rijden voor onze laatste poging om nummer 5 te vinden. Nu weer onder de veren en op een oor gaan liggen. Slaap lekker allemaal en wie weet tot morgen!

Groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga

Annemie Sturtz

Slapen jullie in Colchester??
Dan zou ik zeker ook een keer gaan eten bij A taste of Africa.
Echt een leuk zaakje met lekker eten.
Alleen niet voor de braai gaan... ;)

Veel plezier en we gaan duimen dat de leeuwen zich laten zien!

Helga

Hoi Annemie, de leeuwen zijn niet gezien. Dus het blijft bij de big 4 voor dit jaar.
Met het advies van het restaurant ben je te laat, lees wij lezen dat te laat. Hebben net weer ons buikje vol gegeten.
Morgen naar Stormsrivier....

Marcel & Esther

Krijg eigenlijk gelijk zin om naar Blijdorp te gaan ??