jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 12

St. Lucia

Zoals gezegd meteen na het ontbijt vertrokken richting St. Lucia. Dit is niet zo heel ver rijden, voor Afrikaanse begrippen dan. Ook hier verloopt de rit weer goed, we lunchen onderweg nog even en rijden nadat we St Lucia binnen rijden meteen naar onze lodge, dit was wel heel gemakkelijk vandaag. Na alle plichtplegingen installeren we ons op de kamer en maken ons klaar voor onze boottocht naar de nijlpaarden en de krokodillen.

Maar voordat het zover is ontdekt Jean-Noël helaas dat we een lekke band hebben. We laten er nog lucht in pompen en kijken of hij echt lek is of misschien wat zachter is. De lucht lijkt te helpen. Dus opgelucht dat we verder geen rompslomp hebben gaan we naar de steiger waar onze boot vertrekt.

St Lucia is bekend om zijn nijlpaarden en ze lopen hier in het donker dan ook door het dorp. Maar nu zitten ze nog in het water en gaan we ze hier bekijken. Het is een heerlijke tocht en het blijkt dat er verschillende groepen zijn. Verschillende families en ze variëren in grote, van een paar tot 34 nijlpaarden in een groep. Onderweg zien we ook nog een visarend wat een geweldige vogel is dit ook zeg. We genieten van de boortocht en van de nijlpaarden. We zien helaas niet zoveel krokodillen. Door de wind liggen ze wat meer in het water en niet op het land. We zien er wel nog twee in het water liggen. Als we weer terug varen genieten we van een mooie zonsondergang.

Hierna gaan we lekker wat eten en dan weer terug naar de lodge want morgen is het weer vroeg dag, om 4 uur gaat de wekker voor een full day safari in het Hluwhluwe-Umfozoli park. Hier is wel een BIG 5 aanwezig dus wie weet.

Groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga