jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 11

Van Piet Retief naar Ithala

Vandaag zijn we vroeg opgestaan en hebben genoten van een heerlijk ontbijt. Er stond al een “voorgerecht” voor ons klaar bestaande uit een glas vers fruit met yoghurt. De tafel was zeer mooi gedekt en het ware net die kleine dingetjes dat het heel speciaal voelde. Zo stond er bijvoorbeeld ook een vlaggetje van Nederland op de tafel. We konden uit de menukaart kiezen welk ontbijt we wilde hebben. Wat een luxe. Hier hadden we nog wel een nachtje willen blijven. Maar dat paste niet in ons schema, dus nadat we afscheid hadden genomen van alle honden, we hebben weer een paar vrienden erbij, gingen we dan echt weg.

De reis naar Ithala ging goed, alleen valt het ons op dat je overal toch wat over doet dan staat aangeven op ons schema. Eenmaal in Ithala, dit is een natuurpark met de BIG 4, ze hebben hier alleen geen leeuwen, hebben we alvast een rondje gereden op zoek naar dieren. Nadat we onze route hadden uitgestippeld gingen we op weg. Bij onze loop (ronde) aangekomen stond erbij dat het alleen voor 4x4 of hoge auto’s was. Wij wilden toch wel proberen daar de weg er toch goed uitzag.

Nou dat hebben we geweten. |Geen beest gezien en op een gegeven moment toch maar weer omgedraaid omdat we niet verder konden. Nou gaat dat omdraaien niet zo heel makkelijk op een smalle weg dus een stuk achteruit totdat we wel op een stuk kwamen waar we konden draaien. Ongeveer 2 uur voor niks gereden.

Nadat we weer terug waren op de verharde weg waren we wel even genezen en gingen ons maar inchecken want we blijven hier een nachtje slapen in het park. Dit ging allemaal goed en we hebben ons huisje alvast gezocht zodat we straks niet hoeven te zoeken. We wilde toch nog wat van het park zien en gingen nog een ronde rijden. Deze weg was wat beter begaanbaar maar ook hier zijn we op een gegeven moment omgedraaid daar het pad erg slecht was. Voor ons een geluk dat we hebben omgedraaid want toen we naar wat beesten stonden te kijken zagen we opeens iets groots voor ons en toen we goed keken zagen we een neushoorn op de weg staan. Geweldig! We zijn wat dichterbij gereden en hebben genoten van deze kolos. En meteen denkende dit is nummer 4 nog maar 1 te gaan…… Verder hebben we hier ontzettend veel zebra’s gezien. Wat we in Kruger hadden met Impala’s hadden we hier met zebra’s dus meer dan plenty.

Het park op zich is erg mooi gelegen in de bergen. Je kunt hier mooi ver kijken en ook de dieren kun je hier goed spotten. Toch lijkt het park zijn beste tijd te hebben gehad en lijkt het hier allemaal vergane glorie. De kamer was heel basic ingericht, dit is geen probleem maar alles lijkt wel 30 jaar oud en zo ziet het er ook uit. In het restaurant was er niet een tafel die stabiel was, alle tafels wiebelde, we zijn zelfs opgestaan om aan een andere tafel te gaan zitten. Ook hier zie je een interieur van 30 jaar oud en wat dus ook functioneert als 30 jaar oud. Daarbij het onderhoud aan de wegen in het park, hier heb je dus met een gewonde auto niks te zoeken, heel erg jammer allemaal.

Na geslapen te hebben en een ontbijt wat overigens veel beter smaakte dan het avondeten zijn we dan ook meteen op weg gegaan naar onze volgende bestemming, St. Lucia.

Liefs en groetjes,

Jean-Noël & Helga

Dimph

Goed om weer wat van jullie te horen.
Wat n avontuur geweldig.
Doe voorzichtig en geniet ??

Marcel & Esther

????