jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 9 Watervallenroute

Gisteren toen we net in onze kamer waren begon het te regenen en het heeft toen ongever onophoudelijk geregend en ook afgelopen nacht de hele nacht regen. Vanmorgen was het ook nog bewolkt toen we opstonden en was het aanzienlijk kouder. Zo rind de 20 graden dan wat warmer en dan weer wat kouder. Maar toen we na het ontbijt in de auto stapten begon de zon te schijnene en hebben we de hele dag weer prachtig weer gehad.

Op pad om vandaag de watervallen route te rijden. Al snel zijn we bij de eerste waterval The Horse shoe fall. Dit vanwege de manier hij naar beneden komt in de vorm van een hoefijzer dus. We hebben bijna bij elke waterval 5 rand pp moeten betalen omgerekend is dit 30 cent. Dat zijn nog eens prijzen. Het was een klim er naar toe zoals bij de meeste watervallen maar het was dan wel geweldig mooi. Na hier uitgekeken te zijn op naar de volgende waterval.

En dat is de Lone Creek fall. Het laatste stukje weg naar de parkeerplaats is vaak over onverharde wegen en met laatste stukje, dit kan een kilometer of 3 tot 5 zijn. Hier kun je vaak niet harder rijden dan 20 tot 40 kilometer per uur, dit ligt een beetje aan de potholes/slaggate en de stenen op de weg. Maar na al dat hobbelen zie je weer wat moois. Ook hier weer een mooie wandeling door het bos. Wat overigens zeer verkoelend is. Ook hier weer onze ogen uitgekeken.

Hierna volgde bridal veil fall. Deze viel een beetje tegen, we waren al erg verwend met de eerste twee watervallen. Deze klim was wat zwaarder en achteraf gezien niet echt de moeite waard. Dus weer terug klauteren naar de auto.

Hierna zijn we naar de Mac Mac fall gegaan, dit bleek achteraf de laatste die we zouden doen vandaag. Dit was wel weer een mooie waterval met mooie uitzichten en diepe ravijnen of afgronden. Helaas stond er bij het uitkijkpunt een hoog hekwerk, dit was wel jammer van het uitzicht. Maar toch nog een paar leuke foto’s geschoten. Al at geklauter is gelukt zonder vallen. dit is toch wel uitzonderlijk voor Helga de laatste tijd.

Hierna door naar Graskop gereden om te lunchen, dit werd een hamburger voor Jean-Noël en Boboti voor Helga. Boboti is een traditioneel Afrikaans gerecht van gehakt. Het was allemaal erg smakelijk en we hebben dan ook genoten. Toen we na de lunch weer buiten kwamen was het twee jassen kouder geworden en was de lucht aardig donker geworden. Gezien de tijd, het was inmiddels alweer 16.00 uur (we zaten laat aan de lunch) en de onheilspellende lucht hebben we besloten om naar de lodge terug te rijden. We willen ook voor het donker terug zijn en het is hier tussen 18.00 en 19.00 uur al pikkedonker.

Morgen een reisdag naar Piet Retief. Dit is een tussenstop daar de afstand naar de volgende plaats anders te lang zou zijn. Tot zover weer ons verhaal voor vandaag, terwijl het hier ondertussen flink begint te waaien, maar nog wel droog is

Tot snel weer!

Vandaag ook zonder foto's, we zijn al blij dat we het verhaaltje kunnen posten. de foto's houden jullie tegoed als we weer een snelle wifi verbinding hebben.

Groetjes en liefs,

Jean-Noël en Helga

Jean-Noël

Het was een Top dag lieverd!! ❤️❤️❤️

Hanneke

Geweldig die blog van jullie ❤
I love it❤ en kijk elke x weer uit naar jullie nieuwe blog
Nog een fijne avond lieverds en alvast slaap lekker
En voor morgen alvast weer een goeie reis..
Dikke kus van ons ???

Ria

Geniet er lekker van, wij genieten wel mee.

Marcel & Esther

Mooi allemaal hoor ?