jeannoelenhelga.reismee.nl

Dag 8 Panoramaroute in regen en zon

Vanmorgen konden we lekker lang slapen, maar dat is niet gelukt. We waren al ruim voor de wekker wakker. Zo zie je maar dat vroeg opstaan ook went, haha.

Na een rustig ontbijt hebben we uitgecheckt en zijn we op pad gegaan. We zijn begonnen bij de 3 rondavels begonnen met de Panorama route. Helaas hadden we pech dat het erg bewolkt was toen we daar aankwamen. Op een gegeven moment begon het zelfs te regenen. We hebben desondanks genoten van het uitzicht hier. Toen we weer in de auto zaten begon het net te stortregenen. Er was net een bus met toeristen gearriveerd en zij konden dus in de stortregen gaan rondlopen dus hebben we het nog niet zo slecht gehad. Misschien als het morgen beter is rijden we nog even terug om te kijken met mooi weer.

Hierna door naar Bourke’s potholes. Hier komen de rivieren de Blyde en de Treur samen en dat heeft ervoor gezorgd dat de rotsen mooi zijn uitgesleten. En wat een geluk, toen we hier uit stapten begon spontaan de zon weer te schijnen. Hier ook lekker rondgelopen en genoten van al het moois.

Weer in de auto en op weg naar onze volgende stop op de route wonderview, hier heb je een mooi uitzicht wat de naam al een beetje aangeeft. Na wat foto’s te hebben gemaakt door naar God’s window. Ook hier heb je een mooi uitzicht. Het is ongeveer hetzelfde als wonderview alleen een kilometer verder. Wat je hier ook hebt is een stuk regenwoud, het was een hele klim om daar te komen maar het was zeer zeker de moeite waard. Je vraagt je af hoe het daar zo kon groeien. Na een flinke maar mooie klim door het rainforest kwamen we op een uitzichtpunt met een prachtig uitzicht. Doordat het nog wat hoger lag kon je ver genoeg kijken. Hierna weer alles terug lopen alleen nu naar beneden wat toch en stuk prettiger loopt.

Eigenlijk zouden we nu nog naar de Pinacle moeten maar deze hebben we op de een of ander manier gemist. Helaas dan, nu doorgereden naar onze nieuwe lodge. Dit was beduidend kleiner.

We hebben nu 1 kamer, met douche en toilet en dat was het dan. Dus vrij primitief als het het vergelijkt met ons vorige adres. Toen we net de koffers op de kamer hadden begon het hier flink te regenen en te onweren. We zijn tussen de buien door naar het restaurant gelopen voor de braai van vanavond, ja alweer braai, wij kunnen er ook niks aan doen. Tijdens het eten ging het nog flink tekeer buiten. Hier gaven ze al aan dat de boeren er erg blij mee waren en dat dit de eerste regen was. Nu maar hopen dat het morgen wat droger is zodat we onze ronde van morgen kunnen maken. Een rondje watervallen. Maar goed morgen eerst nog even het weer afwachten want voor morgen verwachten ze ook nog regen. Het zal zou hier de komende drie dagen ook kouder worden. Terug naar Nederlandse temperaturen.

Helaas werkt het internet hier niet zo goed (mee). Ook hebben we geen wifi op de kamer dus het is moeilijk om de foto’s er bij te zetten dus die houden jullie nog tegoed van ons. Ha het is met 2 foto's toch gelukt. De rest komt wel weer.

Tot snel weer groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga

Jan en Kitty

Wat een mooie fot

Ria

prachtig...

Dimph

Wat verlaat maar jullie verhaal gelezen. Veel
plezier.
??