jeannoelenhelga.reismee.nl

Hartebeespoort & Potjekos

Vanmorgen zijn we op pad gegaan naar de Hartebeespoort. Vandaag heeft Jean-Noël zelf gereden. Dit ging heel goed. Zo we kunnen morgen veilig aan onze reis beginnen. Maar eerst nog vandaag.

We hebben bij de Hartebeespoort het animal en snakepark bezocht. Het park ligt mooi aan de dam. Het park zelf is wel aardig, we vonden alleen dat de dieren toch wel wat weinig leefruimte hadden. Hopelijk gaan ze hier ook nog eens mooie grote leefruimtes maken en verschillende dieren bij elkaar zetten. Na ongeveer 2 uurtjes te hebben rondgelopen zijn we weer verder gereden voor de lunch. Hierbij zijn we over de dam gereden. De directe omgeving van de dam is erg mooi, maar helaas is het onmogelijk om hier te stoppen.

Een stuk na de dam zijn we gestopt bij Upperdeck een restaurant waar we hebben gegeten. Het was er erg gezellig vandaag speelde er een live bandje met erg leuke muziek. We hebben lekker buiten gezeten want het was weer een prachtige en warme dag. Na de lunch zijn we langs wat stalletjes gelopen. Je kunt het vergelijken met de kerstmarkt. Veel houten stalletjes waar ze van alles verkopen. Nadat we hier uitgekeken waren zijn we weer richtig huis gereden. Onderweg zijn we nog gestopt bij de Windmill, hier is een winkel Jasmine wat allemaal Nederlandse producten verkoopt. De prijzen zijn alleen wat duurder als in Nederland. Een potje wilhelmina pepermunt 10 euro 30, die hebben we dus maar mooi laten staan. Na nog een lekker ijsje uit de hand dan toch echt door naar huis.

Eenmaal thuis gekomen zijn we met de voorbereidingen begonnen voor het eten. We kregen vandaag potjekos. Het lijkt een beetje op steengrillen of fonduen, alleen maak je nu een complete maaltijd in een potje. Ze noemen het ook boerenfondue. Het was superlekker en hebben onze buik dan ook meer dan vol gegeten.

Vandaag weer op tijd naar bed want morgen vroeg willen we op tijd gaan rijden voor onze langste rit deze vakantie. Ongeveer 560 km.

De komende dagen weten we nog niet of we elke dag kunnen berichten. Maar zodra het kan zullen we weer een verslag sturen.

Nou slaap lekker allemaal en tot de volgende keer!

Groetjes en liefs,

Jean-Noël & Helga

Hanneke

Ik vind het nu al geweldig! ❤
Net alsof ik erbij ben..?
Tis hier wel warm... ? maar dat komt omdat de kachel op hoog staat hihi??

J@nny

Geniet ook van de Jakaranda. Geweldig mooi. Ziet er gezellig uit. Goede reis morgen.

Hanneke

Goeie reis lieverds
En alvast slaap lekker ??

Hannie

Een leuk begin van hopelijk nog veel mooie verhalen.
Groetjes en veel plezier.

Mandy

Wat een indrukken allemaal op zo een korte tijd ?

Marcel & Esther

Mooi begin van de vakantie ,maak je niet druk om wat je wel of niet kunt sturen genieten is het belangrijkste wij zien vanzelf weer een berichtje komen have fun luitjes .