jeannoelenhelga.reismee.nl

We zijn er!!!

Hallo allemaal,

We zijn veilig aangekomen in zuid-Afrika. We hebben een goede vlucht gehad, maar wat duurde het lang. We zijn met mist vertrokken en onderweg konden we al genieten van de zon. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Johannesburg hebben we onze papieren in ontvangst genomen en zijn toen onze auto gaan halen. Toen dat ook allemaal geregeld was konden we eindelijk op weg naar de familie. Het was even wennen om links te rijden. Het voordeel van laat aankomen is dat het niet meer druk is op de weg en konden we een beetje stadig (rustig) rijden. Daar de hendel van het knipperlicht ook andersom zit als wij gewend zijn gingen een keren de ruitenwissers heen en weer in plaats dat het knipperlicht aanging. Het rijden ging verder goed maar we waren blij toen we eindelijk bij Koos en Lorrain aankwamen, het is tenslotte toch en hele lange dag. Na een vrolijk weerzien en nog wat bijkletsen naar bed gegaan.

De volgende ochtend al weer vroeg uit bed, niet omdat het moest maar omdat ik wakker was, dus om 7.00 al uit de veren (Nederlandse tijd 6.00 uur). Wat me meteen toelachte was de zon, wat is dat heerlijk wakker worden. Na een lekkere rustige ochtend zijn we vanmiddag met Koos en Lorrian gaan winkelen om nog de laatste dingen voor onze rondreis te kopen. In de mall was alles al in kerstsfeer en ook in de winkels is al vollop kerstspullen te koop. Daarna naar een mega supermarkt gegaan (zo groot hebben we ze zelfs in Nederland nog niet gezien) om spullen te halen voor onze eerste braai. Hier ook meteen biltong en droƫ worst gekocht en natuurlijk wat gedroogde mango heerlijke lekkernijen van hier.

Morgen wilen we met z'n vieren naar Leuplaas gaan, en klein park waar je een rondleiding krijgt langs katachtigen dieren zoals de luipaard, cheetah en leeuwen. Maar dat lezen jullie allemaal weer in een volgend verslag.

We zullen nog wat foto's van de vlucht toevoegen en van vandaag toevoegen. (foto's zijn met de telefoon gemaakt)

Tot de volgende keer weer,

lieve groetjes van Jean-Noƫl & Helga

uit een warm en zonnig Vanderbijlpark (29 graden)

Annemie Sturtz

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
En nu: "Baie lekker geniet!!"

Jan en Marie-Louise

Nu kan het echte genieten beginnen.
Veel plezier.

Selma

Prachtig die luchtfoto's!

Dimph

En nu genieten.
Mooi verhaal Helga je gaat n beetje mee op vakantie.?

Hanneke

Wauw wat een geweldige foto's zeg!
Genieten met een grote G ? voor jullie maar ook voor mijā¤?? ?

Mandy

Super geniet nog van alle mooie dingen dit is pas het begin?

Diana en John

Geen raki en hoppa maar dranki en baie danki :)

Jan en Kitty

Geniet van jullie droom vakantie!!

Marcel&Esther

??